Leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms i det angivna priset. Frakt tillkommer på 49:- per order oavsett antal varor i ordern. Begagnade varor skickas ej, detta på grund av att du som kund ska kunna komma till butiken och bilda dig en uppfattning om produkten i verkligheten.

Fraktfritt över ordervärde 2500:-

OBS! Ej uthämtade paket som skickas tillbaka till oss utan att du först löst ut dem debiteras med 499:- för att täcka våra omkostnader.

 

Speditorer

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

frakt – Större produkter

Större produkter levereras som inte kan levereras till något ombud skickas med hemleverans utan extra kostnad för dig. Du blir då kontaktad av DHL för att göra upp om etid för leverans. Beställningsvaror kan i vissa fall skickas  via s.k. dropshipping vilket innebär att produkten går direkt till ditt närmsta ombud från vår leverantör. Ett miljövänligt sätt som också bidrar till att hålla nere fraktkostnaderna. Normalt skickas dina varor till nämsta utlämningsställe, så som DHL checkpoint eller postens ombud. Du får en avisering när produkterna finns för avhämtning.

Vi kan också erbjuda hemkörning med hjälp av vår egen personal.(inom 5 mils radie) Då bär vi in produkten där ni vill ha den och hjälper till med montering samt att vi tar med eventuellt tomemballage hem. Kontakta oss för kostnadsförslag.

frakt – Mindre produkter

Mindre produkter, som till exempel:noter och strängar skickar vi som brev.

Hämta själv i butik

Om du inte har möjlighet att vara hemma och passa speditörernas leveranstider kan du välja Hämta själv som leveranssätt i kassan. Då hämtar du själv dina produkter i butik när det passar dig.
När du väljer Hämta själv i butik betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshopens kassa. Observera att vi skickar ett e-postmeddelande samt ett SMS till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan.

 

 

ÖPPETIDER:

Måndag -Ring innan

Tisdag -Ring innan

Onsdag -14.00-20.00

Torsdag 14.00-18.00

Fredag 14.00-18.00

Lördag och söndag:

10-14

 

Övriga tider: ring och boka en tid för personlig service

0512-12800

0735-88 37 76